Безалкогольное

Содержание

Инновации, целеустремленность и кропотливая работа

Рождение Clausthaler

В конце 1960-х и начале 1970-х годов несколько пивоваренных заводов, помимо Clausthaler, пытались осуществить несбыточную, в то время, мечту — создать безалкогольное пиво. Рано или поздно большинство из них сдалось. Но не Clausthaler.

Движимые страстью, граничащей с одержимостью, новаторы Clausthaler были полны решимости сварить безалкогольное пиво. Но, если конкуренты пытались убрать алкоголь из традиционного пива, пивовары Clausthaler поняли, что им нужна кардинально новая стратегия. Проведя на пивоваренном заводе бесчисленное количество дней и ночей, они изобрели кардинально новый процесс пивоварения, при котором брожение пива останавливается, как раз перед тем, как алкоголь начнет образовываться.

Этот процесс вошел в историю пивоварения как «Контролируемое брожение Clausthaler». А если вы изобретаете что-то меняющее мир, необходимо защитить это. Так и поступили в случае с Clausthaler, запатентовав процесс пивоварения. В течение многих лет пивоварня Clausthaler была единственной, использующей контролируемое брожение. Сегодня этот метод используется и другими пивоваренными заводами, но еще никто не смог добиться такого великолепного вкуса, как у Clausthaler.

Innovation, determination, and long hours

The birth of Clausthaler

Like Clausthaler, a number of breweries were chasing the holy grail of non-alcoholic beer in the late 60s and early 70s. At some point, most of them gave up. Clausthaler never did.

Driven by a passion that bordered on obsession, the pioneers at Clausthaler were determined to make brewing non-alcoholic beer possible. But while the competition attempted to take the alcohol out of regular beer, the Clausthaler brewmasters realized that they needed a new strategy altogether. So, after countless long days and nights spent at the brewery, they came up with a radically innovative brewing process in which the brew’s fermentation was stopped just before the alcohol began to develop.

This process went down in brewing history as Clausthaler’s Controlled Fermentation. And when you invent something that will change the world, you protect it — that’s what Clausthaler did, they patented the brewing process. For many years, Clausthaler was the only brewery to use Controlled Fermentation. Nowadays, this method is used by other breweries as well, but no one comes close to the award winning taste of Clausthaler.

Открывая новые горизонты

Clausthaler выходит в свет

Чтобы создать что-то новое, нужно мыслить в масштабах невероятного.

Когда в кино только появился звук, никто не думал, что это надолго. Когда создали первый кофе без кофеина, никто его не пил. Когда создали первое безалкогольное пиво Clausthaler, компания столкнулась с похожими проблемами.

В 1979 году общее отношение к безалкогольному пиву было не совсем положительным.

Но пивовары Clausthaler работали так усердно, что их инновации не прошли незамеченными. И снова положение спасла гениальная идея. Только в этот раз не обошлось без хитрости: Clausthaler представил свое инновационное безалкогольное пиво под псевдонимом, словно троянского коня.

Crossing new horizons

Clausthaler takes the stage

To create something out of the box, you must be in love with the impossible.

When movies first added sound, no one thought it would last. When coffee was first decaffeinated, no one drank it. So when Clausthaler brewed the first non-alcoholic beer, they faced similar challenges.

For in 1979, the general attitude towards non-alcoholic beer was not exactly positive.

But the Clausthaler brewmasters had worked too hard to let their innovation go unnoticed. And once again, a spark of genius saved the day. Only this time it involved a bit of trickery: Clausthaler first introduced its groundbreaking non-alcoholic under a different moniker, as a Trojan horse of sorts.

It’s tough to be first – new is not always understood

How to market a game changer

The visionary team behind Clausthaler always knew that they would have to make the impossible possible, in advertising just as they did in distribution.First, advertising attempted to market the rational added benefit of non-alcoholic beer.

“What? You’re drinking at work?” bus and taxi drivers were asked. To which they answered “It’s non-alcoholic beer, and it still tastes great.”

Another idea was to market Clausthaler as “The beer that police allows”. But this concept rubbed beer drinkers the wrong way, bringing up feelings of guilt.

The market research confirmed that consumers will only opt for non-alcoholic beer if it tastes like a real beer.

When it came to the next Clausthaler campaign the message was given a positive slant:

“Everything a beer needs.”

TV spots used a ‘James Bond’ and ‘Miami Vice’ theme and showed active people sailing or descending down mountains in deep snow – and Clausthaler was right there in the midst of it all.

Пиво, которое не является пивом

Вкус, который ввел в заблуждение всех

Существуют яркие примеры, которые доказывают, насколько внешне, на запах и на вкус Clausthaler похож на традиционное алкогольное пиво. Одна из любимых историй сотрудников и покупателей Clausthaler произошла на вечеринке.

Член правления пивоваренного завода праздновал свадьбу со своими друзьями из университета. Он купил две кеги пива: одну — с алкогольным пилснером , а другую — с безалкогольным Clausthaler.

На улице стоял теплый летний вечер, вечеринка была в полном разгаре. Член правления, у которого после танцев пересохло в горле, заказал Clausthaler. Но сделав глоток, он понял, что пил обычный пилснер — кеги перепутали местами, но никто этого не заметил!

A generation of change

Changing the world of beer forever

1972 was a year of pioneers. The first video game, “Pong,” was released, which paved the way for today’s video game industry. Swedish pop group ABBA formed and went on to sell more than 380 million recordings.

That same year, a small group of brewers had a big idea. They set out to create a great-tasting low-calorie beer. But it took a sales executive to come up with an even bolder vision: why settle for a low-calorie beer when they could create the world’s first tasteful non-alcoholic beer?

A team was put together and the challenge began. Other brewers had tried to brew a beer without alcohol before, but the results were invariably undrinkable.

The beer that is not a beer

The taste that fooled everyone

There are some fine examples that prove just how much Clausthaler looks, smells, and tastes like a real beer. One of the stories that became a favorite among Clausthaler employees and consumers alike took place at a party.

A board member of the brewery was celebrating at a wedding with friends from university. He brought two kegs of beer, one filled with regular Pilsner and the other with Clausthaler.

It was a warm summer evening and the party was in full swing. The board member, thirsty from dancing, ordered a Clausthaler. But when he took a sip, he realized that he had regular Pilsner in his glass — the keg lines had been mixed up without anyone noticing!

In love with the impossible

Pioneering a new brew

Behind every great innovation there’s a group of people with a taste for the unattainable. The Clausthaler leadership was aware of the difficult task ahead from the very beginning, but the first decade of pioneering the young brand kept reminding them on a daily basis: brewing a non-alcoholic beer that looked and tasted just like real beer was going to be a real challenge.

Luckily for the world of beer today, Clausthaler was led by a team that thrived under pressure. At its helm, Dr. Christian Zürcher had the skill and expertise to steer the brand into the future. Zürcher, Clausthaler’s head of technology, worked closely with brewmaster Rüdiger Gruß to translate Clausthaler’s technological achievement into the brand’s signature taste.

Together with their team they ultimately achieved their vision and created a non-alcoholic brew that looks and tastes like a real, good beer.

Мыслить в масштабах невероятного

Создавая инновационный продукт

За каждой большой инновацией стоит группа влюбленных в недосягаемое людей. Руководство Clausthaler с самого начала знало, какая сложная задача стоит перед ними, но в течение первого десятилетия работы над новым брендом им ежедневно напоминали: сварить безалкогольное пиво, вкус и внешний вид которого будут идентичны традиционному алкогольному, будет очень сложно.

К счастью для современного мира пива, Clausthaler руководила команда, которую любые трудности только закаляли. Доктор Кристиан Цюрхер (Dr. Christian Zürcher), находящийся во главе компании, имел необходимые навыки и опыт, чтобы проложить бренду дорогу в будущее.

Будучи технологическим директором Clausthaler, Цюрхер тесно сотрудничал с пивоваром Рюдигером Грусом (Rüdiger Gruß), стараясь воплотить технологические достижения Clausthaler в уникальном вкусе пива. Ему и его команде удалось достичь своей цели и создать безалкогольное пиво, неотличимое на вкус и внешний вид от традиционного алкогольного пива.

Поколение перемен

Как мир пива изменился навсегда

1972 год был годом новаторов. В этом году была выпущена первая видеоигра Pong, которая проложила путь для современной игровой индустрии. Также была создана шведская поп-группа ABBA, пластинки которой разошлись тиражом более 380 миллионов копий.

В том же году небольшую группу пивоваров посетила гениальная идея. Они решили создать низкокалорийное пиво с восхитительным вкусом. Но у директора по продажам родился еще более смелый замысел: зачем изобретать низкокалорийное пиво, если можно создать первое в мире по-настоящему вкусное безалкогольное пиво?

Была собрана команда, которая приступила к решению этой задачи. Другие пивовары уже пытались варить безалкогольное пиво, но то, что получалось в результате, невозможно было пить.